Звязацца з намі

сродкі масавай інфармацыі

Крэмль забараніў СМІ ў ЕС

Доля:

апублікаваны

on

Расія забараніла 81 СМІ ў ЕС, сцвярджаючы, што яны «сістэматычна распаўсюджваюць ілжывую інфармацыю аб ходзе спецыяльнай ваеннай аперацыі [ўварвання Расіі ва Украіну]».

Міністэрства замежных спраў Расіі абвясціла аб гэтым рашэнні ў аўторак (25 чэрвеня) у адказ на абмежаванні ЕС на расійскія прапагандысцкія СМІ.

Расейская забарона распаўсюджваецца на нацыянальныя вяшчальнікі і інфармацыйныя арганізацыі ў Аўстрыі, Чэхіі, Эстоніі, Грэцыі, Фінляндыі, Францыі, Ірландыі, Італіі, Латвіі, Літве, Мальце, Нідэрландах, Партугаліі, Іспаніі і Швецыі, але не ў Германіі і Польшчы. .

Таксама Крэмль забаронены некалькі найбольш вядомых газет у Еўропе, у тым ліку Berlingske ў Даніі, французскія Le Monde і Liberation, нямецкія FAZ, Der Spiegel і Die Zeit, Irish Times, La Repubblica ў Італіі, NRC у Нідэрландах, і El Pais у Іспаніі.

Пад забарону трапілі чатыры СМІ, арыентаваныя на ЭЗ: Agence Europe, Politico і EUObserver у Брусэлі і Радыё Свабода/Радыё Свабода ў Празе.

Масква не назвала іншыя арыентаваныя на ЕС СМІ, такія як EU Reporter, Euractiv або Euronews.

Расійскі ўрад таксама пашкадаваў усе прарасейскія СМІ ў Венгрыі, за выключэннем аднаго незалежнага выдання 444.hu.

У міністэрстве ахарактарызавалі гэтую акцыю як «люстраную і прапарцыйную» рэакцыю на меры ЕЗ супраць расейскіх СМІ.

«У выпадку зняцця абмежаванняў з расійскіх СМІ расійскі бок таксама перагледзіць сваё рашэнне ў дачыненні да названых медыяаператараў», — адзначылі ў амбасадзе РФ.

У панядзелак ЕС унёс у чорны спіс чатыры расейскія прапагандысцкія каналы: «Голас Еўропы», «РИА Новости», «Известия» і «Российская газета».

У нядаўнім расьсьледаваньні бэльгійскай, чэскай і польскай выведак «Голас Эўропы», які базуецца ў Празе, быў абвінавачаны ў подкупе эўрадэпутатаў, каб яны дзейнічалі на карысьць Расеі. Гэта яшчэ расследуецца.

Раней ЕС забараніў расійскія каналы «Катехон», «Первый канал», РЕН ТВ, «Россия 1», «Россия 24», «Спас ТВ», Sputnik, Russia Today, «Царьград ТВ» і шматлікія іх даччыныя кампаніі.

Ён таксама ўнёс у чорны спіс больш за 100 расейцаў за прапаганду, у тым ліку галоўнага рэдактара RT Маргарыту Сіманян і тэлевядучага Уладзіміра Салаўёва.

Па дадзеных парыжскай арганізацыі «Рэпарцёры без межаў» (RSF), Расія знаходзіцца ў самым апошнім месцы ў свеце па свабодзе прэсы (162-е месца са 180). Сайт RSF таксама заблакаваны ў Расеі.

Вера Юрава, еўракамісар па каштоўнасцях, заявіла на X, што забарона расійскіх СМІ з'яўляецца непатрэбнай расправай.

«Прапагандысцкія крыніцы, якія фінансуюцца Расеяй і распаўсюджваюць дэзінфармацыю ў рамках расейскай ваеннай стратэгіі, — гэта не тое ж самае, што незалежныя СМІ. Дэмакратыі гэта разумеюць», - адзначыла яна.

Падзяліцеся гэтым артыкулам:

EU Reporter публікуе артыкулы з розных знешніх крыніц, якія выказваюць шырокі спектр пунктаў гледжання. Пазіцыі, выказаныя ў гэтых артыкулах, не абавязкова адпавядаюць пазіцыі EU Reporter.

Актуальныя